Det handlar om tillit

L bad mig uppdatera och berätta om E så jag kör på det..

Som L skrev tidigare är både J och E bortresta, de är i bulgarien och roar sig. Eftersom jag och E hade lite problem innan han stack kände jag inte att det skulle bli jobbigt att han skulle åka dit och träffa massa brudar. Och det känner jag fortfarande inte är något problem. Han har inga skyldigheter mot mig eftersom det teoretiskt sett inte är "vi". Iallafall inte ännu.

Och nu är det nämligen så att jag vet, även om E säger att det inte är så, att han har vart med åtminstone en annan tjej därnere. Som sagt, jag bryr mig inte särskilt mycket. Den enda skyldigheten han har mot mig är att tala sanning, och det önskar jag att han gjorde. Istället för att säga "Jag träffar ingen annan, har vart jätte duktig. Jag har ju dig. bla bla" så hade han kunnat skippa ljuget och inte sagt något överhuvudtaget. För jag har varken frågat eller uppmanat honom till att säga så.

Men så vet man ju hur man själv hade gjort, kört på ordspråket "det som händer där, stannar där" Så, vad spelar det egentligen för roll? Det är inte direkt någonting som kommer att påverka vår relation till varandra, det är bara något jag kan störa mig lite på. Jag hade hoppats på att han kunde tala sanning, och kanske är det inte försent ännu? Kanske berättar han sanningen när han kommer hem? Eller så gör han inte det, och då är det ok.

I övrigt så vet jag inte alls vad jag känner för honom för tillfället, om jag känner någonting överhuvudtaget. Så jag tänker låta tiden gå, träffa honom när han kommer hem och se hur saker och ting utvecklas.

Puss och gull / S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback